Type water

Voor de kenners onder u ons water is ingedeeld in het
Zo genaamde SNOEK-BLANKVOORNTYPE.

Hetgeen inhoud plantengroei in hoofdzaken op en direct langs de oevers met beperkt drijvende planten.
En een gemiddelde zichtdiepte van 0.4-0.8 meter maximaal.

De oever varieert van een glooiende oever tot een vrij steile oever met een maximaal water peil van 3.75 mtr.

Onze nieuwe visvijver “de Knipmuts” is pas vanaf Januari 2006 te bevissen,
het is dus nog een geheel nieuwe visvijver.
De oorsprong van deze vijver ligt echter al ongeveer 10 jaar terug ,
door de hoge visdruk op t`Soar ontstaan er plannen voor een uitbreiding van deze vijver.
Het mag alleen niet zover komen we zitten in een aanstaand natuurgebied.
Er komen plannen en subsidie`s om een nieuwe visvijver aan te leggen
zo`n 500 meter van de oude vandaan.
Na een periode van diverse vergunningverlening, intrekking en werk stilleggingen zijn de
graaf werkzaamheden begin 2004 toch nog afgerond.
Het heeft tot oktober 2005 geduurd voordat onze leden hun eerste visje konden gaan
proberen te vangen.

Wist u dat in een nieuwe vijver zoals die van ons voor de aanleg meer dan 2000 vrijwilligers uren noodzakelijk zijn geweest.

Dat er op de eerste vrijdag van de maand gewerkt wordt door een groep vrijwilligers die altijd versterking zoeken.

Dat het ook de jeugd leden lukt om tijdens de wedstrijden de senioren op scherp te krijgen.

Vissen nog altijd de meest beoefende sport is.

Iedereen kan gaan vissen, jong , oud ,rijk en arm.

Er tijdens wedstrijden niet vrij gevist kan worden.

Er ter verjaging van aalscholvers gebruik gemaakt is van knalapparatuur en dit goed heeft gewerkt.

Wij een goed contact met onze buurt heel belangrijk vinden, zij zien immers altijd wat er aan het water gebeurd.

U op verzoek van een controleur, verplicht bent, zijn aanwijzingen op te volgen.

Het vissen met gekleurde made en gekleurde aassoorten is niet  toegestaan.

Er voor een kapitaal aan vis in de visvijver zit.